ISO 9001 belgesi, firmaların uluslararası standartlara uygun bir şekilde çalıştığını gösteren belgedir. Bu standard, bir kuruluşun müşteri taleplerini sistemin iyileştirilmesini ve müşteriyle yürürlükteki mevzuat şartlarına uyulduğu güvencesinin verilmesi için prosesler de dahil olmak üzere sistemin verimli uygulanması yoluyla müşteri memnuniyetinin artırılması amacına yöneldiği yerlerde kalite yönetim sistemi için şartları kapsar.
ISO 10002 Belgesi, müşteri memnuniyeti yönetimi alanında bir standarttır ve şikayetlerin ele alınması sürecine odaklanmaktadır. ISO 10002:2018 standardı, bir organizasyonun ürün ve hizmetleri ile ilgili şikayetleri planlama, tasarım, geliştirme, işletme, bakım ve iyileştirme süreçlerini kapsayacak şekilde ele alır.
Bu standart, bir kuruluşun genel kalite yönetim sistemi içinde önemli bir süreç olan şikayet yönetimini etkili bir şekilde yönlendirmek için rehberlik sağlar. ISO 10002:2018, müşteri memnuniyetini artırmayı, karlılığı ve gelirleri en üst düzeye çıkarmayı amaçlayan bir iş standardıdır.